Sabtu, Mac 11, 2006

Sehari ziarah ke Makam Imam Syafie..


Ni plak baru sampai jer sampai kat kat kawasan pekan yang dinamakan Saiyidah Aisyah. Sebelah kanan sya tu Makam dan Masjid Saiyidah Aisyah dan masjid yang kat atas bukit tu Masjid kat kawasan kubu Salahuddin Al ayyubi, perasan tak kubu dia?kubu dia memang besar nampak kukuh sangat, memang takjub laa.. Lepas tu baru la naik satu lagi bas untuk ke Makam dan Masjid Imam As Syafie.

Gambar ni kat Pasar.. hmm kawasan kambing, ayam semua.. kat sini memang ramai orang2 miskin, kat mesir ni kira ade kasta gak laa...

Gambar ni ditangkap semasa menziarahi Makam Imam As Syafie RA...

1 ulasan:

syauqah-el-wardah berkata...

"Makcik, maafkan saya. Saya tak ada duit Mesr, duit M'sia adalah. tapi kalau saya bagi, Makcik nak tukar kat mana? Kan susah juga jadinya. Makam ni kan jauh juga dengan moneychanger."

Dialog saya yang tak tersampai buat Makcik yang saya temui di makam lewat ziarah ke sana tahun lepas. Semoga Makcik tersebut mendapat rezeki melimpah daripada Allah SWT.



“Janganlah kamu memandang rendah sebarang kebaikan, walaupun dengan hanya kamu menemui saudaramu dengan muka yang manis.”
( Hadis riwayat Muslim )